donderdag 8 juni 2017

Senn zijn 4e verjaardag gevierd aan de Rijn

Een weekje weg en al zo ver van huis. Wat is het hier mooi! Nooit geweten dat Duitsland zo prachtig is. Na een flinke afdaling kwamen we donderdag uit bij de Rijn. Ineens was ie daar nadat we hard van de berg suisden. De armpjes van onze jongens om ons middel en Mika die riep.. 'spannend mama'! Een echt avontuur!

Het was 1e pinksterdag en zowel eerste als tweede pinksterdag was er geen supermarkt open. Dus dat werd twee keer uit eten! Haha, zo erg! Eerste pinksterdag sliepen we in Remagen op een mooie camping pal naast een speeltuintje, super fijn voor onze jongens en ook voor ons ;-).

Tweede pinksterdag kwamen we aan in Koblenz. Ook al super mooi! Zeker 'zwarte piet op het paard' maakte veel indruk bij de jongens. Nou ja, zwarte piet, zo hadden zij hem genoemd.. het is het keizerstandbeeld van Wilhelm 1 op het Deutsches Eck (hier stroomt de moezel in de Rijn).

Dinsdag 6 juni was Senn jarig. Zijn vierde verjaardag. S ochtends samen taart gehaald en allerlei lekkers voor zijn feestje op de camping! Gefacetimed en gebeld met de opa's en oma's en Daan & Emy en Hanne en allemaal leuke berichtjes en liedjes voor ons manneke! En zo leuk, hij kreeg zelfs cadeautjes van mensen die we op de camping hadden leren kennen. Super lief, hij straalde ook helemaal. De regen gooide wel een beetje roet in t eten, maar taart eten in de tent is ook best leuk ;-). Toen het weer een beetje beter werd zijn we met onze fietskar naar het centrum van koblenz gewandeld en hebben we daar de gondel naar  een uitzichtpunt gepakt waar we een fantastisch uitzicht hadden over de rijn en de moezel.
De ballon van McQueen die hij maandag avond had gekregen was toch wel echt zijn mooiste verjaardagscadeau en toen hij gisteren wegwaaide op de fiets (we hadden m wel voorbereid dat die kans vrij groot was ;-)), was hij echt intens verdrietig. En nu kijkt hij nog steeds naar de lucht of hij m ergens ziet.

Vandaag hoefden we maar 30 km te fietsen, dus tijd over om wat van de omgeving te zien. In Lorely was een mooi uitzicht punt over de Rijn, maar daarvoor moest eerst flink geklommen worden. Zooo! Dat was ff pittig, maar blij dat het lukte en zo hadden we alvast een goede oefening voor Oostenrijk. En ook hier weer super mooi, het lijkt soms wel een sprookje.

Echt bijzonder om zoveel tijd met ons viertjes door te brengen, de hele dag bij onze mannen te zijn. Alles van ze mee te krijgen.. Mika met zijn enorme fantasie en hele verhalen die hij vertelt. Senn die steeds opener  wordt naar andere mensen toe en Mika alles wil leren wat hij al kan.

Kortom, we genieten! Is t de hele tijd genieten? Nee hoor, we kibbelen ook (maar dat wordt iedere dag minder ;-)), soms is t echt koud, de tent nat inpakken of door de regen fietsen is niet echt leuk, maar hoort er wel bij. We kijken elkaar dan aan, lachen er een keer om en gaan dan weer verder 😃. Op naar onze volgende avonturen!

1. Mooi om te lezen hoe jullie de tocht beleven met al het moois en de ontberingen onderweg. Wij hebben de tocht ook eens gemaakt, maar hadden toen nog geen kinderen. Ik herbeleef deze vakantie... Als ik dit zo lees kan ik niet wachten tot onze kinderen oud genoeg zijn. Ik wens jullie een intens mooie reis toe, ÊÊn om nooit te vergeten! (Ik kwam op jullie blog door een link op de fb pagina van Babette)