donderdag 20 juli 2017

Het lijkt wel een droom, zo mooi is het hier!

Fan van Italië dat was ik al, maar nu helemaal! Wat is het hier prachtig. We zijn nu in Umbrië, bij de stad Assisi. Een stad gebouwd op een heuvel, met fantastische uitzichten en alleen maar mooie, oude gebouwen. Het is de stad van de Heilige Franciscus, een echt bedevaartsoord en hier hebben we voor mijn oma van 96 jaar een klein cadeautje meegebracht omdat ze al vanaf 1 juni iedere dag een kaarsje aansteekt voor ons zodat we weer veilig thuis komen. Zo lief!

Maandag ochtend zaten we weer redelijk op tijd op onze fiets, voor eerst een stukje klimmen en daarna een lange mooie afdaling. De klim ging vlot en de afdaling nog veel vlotter. Het zou heel mooi worden stond er in het boekje, maar zo mooi dat hadden wij niet verwacht. Het uitzicht was echt formidabel. We hielden niet op met foto's maken. Maar goed, zo komen we niet beneden, dus uiteindelijk toch maar verder gefietst ;-). Na zo'n 17 km afdalen komen we aan in Sansepolcro, een mooi rustig stadje. We picknicken bij een speeltuintje en willen nog een extra stadje bezoeken wat we getipt kregen op de camping door de aardige Italiaanse 'mamma' van wie we de pasta gekregen hadden. Met de auto is alles makkelijk te bezoeken maar mensen die niet veel fietsen hebben niet altijd in de gaten of het ook goed met de fiets te doen is. Maar goed, ik was erg enthousiast en wilde er graag naartoe. Dus wij een mooie weg gezocht.. in het begin ging het goed, later werd de weg wel erg steil, dus het laatste stukje mochten niet alleen Marcel en ik wandelen met de fiets, maar ook Senn ging van de fiets en heeft zelf naar boven gewandeld haha. In het stadje was het met de fiets helemaal niet te doen, maar het was er zooo mooi dat het zeker de moeite waard was en een echte aanrader om te bezoeken als je in de buurt bent. Het stadje heet Angiari en ligt in de buurt van Citta di Castello waar we later op de middag naartoe fietsen. We komen deze keer echt laat op de camping aan, maar na een uurtje staat de tent, zijn we gedoucht en fietsen we richting het stadje om een hapje te gaan eten. De camping was heel simpel en heel dichtbij een snelweg viaduct waardoor het net leek of de vrachtwagens door de lucht vlogen haha. En toch, het had wel iets!

En de avond in het stadje, was net een droom. We kwamen op een mooi pleintje waar een mooie Italiaanse zangeres aan het zingen was en begeleid werd door 2 gitaristen. Mika had de afgelopen dagen last gehad van de wind (waarschijnlijk door de flinke regen die er nu een paar keer is gevallen hier) en was echt bang geworden van de waai (zoals hij het zegt). Maar deze avond was hij alles vergeten en heeft zeker 2 uur staan dansen bij de muziek. Het was een feestje om hem zo te zien genieten! Rondjes draaien, rennen, dansen, op zijn handen staan, hij deed t allemaal en met heel veel lol. Senn viel in slaap bij mij op schoot en Mika toen we om 23:00 uur richting de camping fietsten. En wij gingen met een smile op ons gezicht slapen na een heerlijke dag!

Dinsdagochtend vertrokken we iets later dan gepland richting Assisi, het werd al snel warm, dus we hebben flink doorgetrapt. Net na de middag arriveerden we op een mooie camping, dichtbij Assisi. Een heerlijk relaxte sfeer met een mooi uitzicht op de stad. We besluiten 3 nachten hier te blijven om nog even het einde van onze reis uit te stellen want vanuit hier is het nog maar 150 km naar Rome. En uiteraard om hier een paar heerlijke dagen door te brengen.

De eerste dag slapen we lekker uit en brengen we een bezoek aan een wijngaard in de buurt. We mogen wijntjes proeven én picknicken in de wijngaard samen met een familie uit Denemarken en een stel uit New York. Erg leuk om zo mensen over de hele wereld te leren kennen. Het liefste hadden we een doosje wijn (of 2) mee haar huis genomen, maar helaas dat gaat m niet worden op de fiets ;-). Dus mocht er nog iemand in de buurt komen van Assisi deze zomer en een plekje vrij hebben voor een doosje wijn, dan horen we het graag.

Na een middagje aan het zwembad besluiten we in de avond een hapje te gaan eten in Assisi, alleen de 'mannen' hebben nog geen dutje gedaan. We leven hier gewoon met de dag en hoe het loopt, zonder structuur of ritme. Echt heerlijk. Onze jongens slapen op de meest gekke tijden maar het is wel belangrijk dat ze in ieder geval 1 x per dag even slapen. Voor Mika is dat in ieder geval belangrijk. Dus... even een rondje wandelen over de camping met de fietskar en Mika slaapt al snel.. en even later valt ook Senn in slaap. Ideaal, zo kunnen we straks een hapje gaan eten. Zo rond half 8 fietsen we de berg op richting Assisi en wat  is het daar mooi! Zo mooi hadden wij het nooit gedacht! Echt ongelofelijk.. We genieten van de zonsondergang, van het prachtige uitzicht, van het lekkere eten inclusief ijsje natuurlijk ;-). En Mika, met zijn blonde haartjes krijgt weer zoveel aandacht! Belissimo... ciao bello, nog een aai door zijn haren, echt leuk.

Natuurlijk willen we Assisi ook bij daglicht zien, dus vandaag zijn we terug gegaan, deze keer met de bus van de camping. Wat uiteraard al een feestje is voor onze jongens. Ook bij daglicht is het prachtig. Alles is licht en zo mooi. Vlak is de stad echter niet en daarnaast zijn er veel trappen, wat ook maakt dat de fietskar niet mee kan. Dat was wel een kleine uitdaging voor onze jongens, zeker voor Mika, want we gaan ze niet de hele dag dragen. Maar uiteindelijk hebben ze het allebei echt knap gedaan en veel zelf gewandeld.

Morgen gaat onze tocht weer verder. We hebben nog wat heuveltjes te gaan en zeker nog een heleboel mooie plaatsen te zien. Ben benieuwd hoeveel bordjes met 'let op een hond in huis' (attenti al cane) we nu weer gaan zien. Senn ziet ze allemaal en voor hem is het echt een sport ze zo snel mogelijk te zien. Zo simpel kan het zijn...

1. Gaaf Heidi!
    En wauw, jullie zijn er bijna 🎉
    Echt super deze blog 😘

2. Het is nu al de zoveelste keer dat ik alle berichten aan het terug lezen ben 😂 En ik blijf ze geweldig vinden, wauw wat een avontuur!
    Nog even en dan zijn jullie er, wat een top prestatie hebben jullie nu al achter de rug 😃 Kan niet wachten op jullie volgende blog ❤️

3. Hihi, super leuk om te lezen ladies! En inderdaad, we zijn er bijna...!

4. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

We zijn weer thuis!

We zijn er weer! Gisteren om 15:15 uur fietsten we onze versierde straat in en werden we opgewacht door onze ouders en mijn broer, schoonzus...