dinsdag 4 juli 2017

Het goede leventje in Italië

1400 km's staan er op onze tellers... Een heleboel al! We zijn dan ook al alweer een heel stuk Italië in gefietst. Iedere keer denken we, nu kan het niet meer mooier, maar jawel hoor, dan kan zeker. De afgelopen dagen waren zó mooi, soms kon ik mijn ogen bijna niet geloven dat wij echt hier aan het fietsen waren. 

Ik wil nu eigenlijk opschrijven welke dag we uit Merano vertrokken zijn, maar eerlijk gezegd heb ik geen idee meer. Ben in een soort van relaxed modus gegaan, die me erg goed bevalt haha, dus ga er ook niet te diep over nadenken. Vanuit Merano zijn we richting Trento gefietst, door prachtige boom- en wijngaarden. Het hield niet op, km's achter elkaar! 1/10e van alle Europese appels wordt hier in Zuid-Tirol geplukt en dat was duidelijk zichtbaar toen wij er doorheen fietsten. In Auer hebben wij onze tent neergezet en lekker geslapen. Veel Nederlandse kampeerders, waaronder een echtpaar uit Beek & Donk, de mede oprichter van Tasty Tom (tomaatjes, misschien ken je ze wel van de AH). Het was namelijk gelukkig weer goed weer en de hoogste tijd om onze was weer een keer uit te wassen in de wasmachine. Kletsen is alleen een grote hobby van mij en ik kwam dan ook veel te laat met alle was bij de tent. Het was inmiddels al 21:00 uur geweest en deze mensen waren mijn grote redding. Gerard regelde een grote waslijn, hij gaf me zelfs alle wasknijpers aan zodat ik de was snel op kon hangen, vervolgens kregen we een lekker wijntje die ze gekregen hadden voor hun 50 jarig huwelijk en toen de avond om was, was alle was droog! Zo bijzonder om zulke mooie mensen te mogen ontmoeten. 

Op zondag (ik weet de dagen inmiddels weer ;-)) fietsen we richting Trento. De route is prachtig. We fietsen over een heel mooi fietspad tussen rotswanden waartussen in de ijstijd een gletscher het dal heeft uitgesleten. Ik zeg volgens mij wel 100 keer, wat is het hier mooi! Waarop Senn zegt: 'dan moet je er ook even een foto van maken met je ogen mama, dat doe ik ook! Dan moet je gewoon een keer knipperen, dan sla je ze op en als ik dan later thuis ben ga ik televisie kijken en zie ik alles weer!' Fantastisch om te horen hoe hij dat doet. Dit ga ik echt nooit meer vergeten. 
Rond een uur of 2 arriveren we in Trento. Daar in de buurt zijn we 2 jaar geleden ook geweest en hebben we Rianne en Stefan ontmoet. Mooie herinneringen hebben we aan deze stad, dus veel zin om er doorheen te fietsen. We besluiten daar iets lekkers te eten op het terras zodat we 's avonds niet meer hoeven te koken. Een super leuk en gezellig besluit. We genieten volop en facetimen later nog met het thuisfront vanuit het Piazza Duomo. We voelden ons een beetje een attractie voor de familiedag, maar wel heel leuk haha. Het ijsje wat we later nog aten was lekker. Senn en Mika vroegen zelfs aan het vogeltje bij ons op de stoep of hij ook wat ijs wilde en warempel, dat wilde hij. Zag er echt heel lief uit. Hebben wel maar even gezegd dat ze dat beter maar niet kunnen doen, maar toch, het was wel echt lief. 
Vanaf hier wordt het Italiaans ook echt een uitdaging, wij spreken en verstaan het niet en de meeste mensen in Italië spreken nauwelijks of geen Engels. 'Wat zegt die mevrouw mama'? 'Uhmmm, geen idee knul' en dan lachen we samen een keer. Heeft ook wel wat toch? 
Mika wordt nu een heuse trekpleister. Zijn haren zijn inmiddels bijna wit en hij krijgt regelmatig een aai over zijn bol of ze zeggen 'ciao bello'. Volgens mij vindt hij het zelfs wel echt leuk. 

Zondag avond overnachten we in Mattarello op een mini camping. We fietsen het veldje op, waar nog plek is voor 1 extra tent en daar ontmoeten we mensen uit Lierop. Zo bijzonder, zo ver weg en weer een erg fijne avond. Na zoveel dagen fietsen is het weer bijna tijd voor een rustdag. Zo gauw we de volgende middag de camping oprijden, wisten we het zeker, hier blijven we een extra nachtje! Wat een prachtige plek, midden tussen de boomgaarden, veel plek om te spelen, een zwembad en een heerlijke tuin. We zitten in Mori, dichtbij het Gardameer. We gaan deze mini camping zeker onthouden, wat was het hier fijn en vooral heel mooi. 

Morgen fietsen we naar het Gardameer, waar we vanuit Torbole de boot pakken. Het is niet veilig om langs de weg naar beneden te fietsen. Daarnaast is de boot ook nog eens erg leuk! Vandaag zijn onze jongens in een Italiaanse kapper geknipt. Ook een uitdaging.. uitleggen wat we graag willen als je elkaars taal niet spreekt. Maar goed, ook dat lukt en onze jongens zijn weer mooi geknipt en een ervaring rijker. 









Geen opmerkingen:

Een reactie posten

We zijn weer thuis!

We zijn er weer! Gisteren om 15:15 uur fietsten we onze versierde straat in en werden we opgewacht door onze ouders en mijn broer, schoonzus...